Az online bizalomépítésben, a potenciális vásárlóink megnyerésében komoly szerepe van az on-line kommunikációnak. Az online ügynökség munkatársai tudják, hogy teljesen máshogyan hat az írásos kommunikáció, mit a szóbeli. Például egy potenciális partnernek tartott előadás során az online marketing ügynökség munkatársa nem csak a beszédére, tehát verbális kommunikációjára, hanem testbeszédére, azaz a nonverbális kommunikációjára is tud figyelni. Valamint folyamatosan figyeli a hallgatók reakcióit és képes a visszajelzéseket gyorsan kódolni és azokra reagálva, azokhoz igazítva módosítani mondandóját. Így érve el a kívánt hatást és eredményeket. Az online ügynökség tudja, hogy az írás, maradandóvá teszi a közlést, hiszen mindenki számára ismert a mondás, miszerint a szó elszáll, az írás megmarad. Az online marketing ügynökség tehát a közvetett írásos kommunikációval is segíti a bizalomépítést, írásképek alapján juttat el többlet információkat, az olvasóknak. A gondolatokat érthetően közvetítik, hogy az elérni kívánt személyek számára világos legyen a mondandójuk. Ehhez szükséges a célközönség alapos vizsgálata és ismerete hiszen nem látjuk a reakciójukat. Az online kommunikáció célja, hogy az amúgy lassú és közvetett írásos kommunikációhatással legyen az olvasókra és akár azonnali reakciókat is eredményezzen.