A virtuális tér fejlődése mindig is foglalkoztatta az embereket, erről adnak tanúbizonyságot a különböző filmek, podcastek. Ez egy izgalmas téma, mely nem csak az átlagembereket, hanem a különböző cégek marketinggel foglalkozó dolgozóit is érdekli. A virtuális valóság egészen új kapukat nyit meg a digitális hirdetés terén is. A virtuális világban egy teljesen új vásárlási élményt kínálhatnak a különböző márkák. A Nike már létre is hozta virtuális valóságát, ahol a felhasználók egy bemutatóteremben találják magukat belépéskor. Itt felöltöztetheti avatárját minden aktuális Nike termékbe, illetve meg lehet tekinteni a vállalat legújabb kínálatát is. Több cég is leadta igényét hasonló virtuális világ megalkotására, például a Victoria’s Secret virtuális fehérneműt, cipőket és kiegészítőket kíván eladni. A McDonald’s is beszállna a buliba, szeretnének egy éttermet nyitni a metaverzumban, ami online és a valós életben is ételt szállítana. Rengeteg lehetőséget rejt a virtuális valóság, azonban nagyon fontos, hogy ne felejtsük el, hogy a valódi világban élünk, a szükségleteinket csak itt tudjuk kiszolgálni és nem szabad beleragadnunk a metaverzumba.